Nothing out of the ordinary..

Ja egentligen har jag väll inte så mycket och skriva om. Förutom att man har lyckats dra ner en till själ i de mörka djupet av UK Hardcore / Freeform ;P Moahaha.. Stackars Martina _^^_ hon vet inte vad hon har missat.
De e jätte kul för nu har vi en till som jag och Tava kan dra med oss på våra Uk Harcore fester när vi sticker utomlands.
De roliga är att hon var sååå på att hänga med oss till Spanien i Juni på 7 dagars event.
Parta hela nätterna och sola/bada på dagarna. Hur nice som helst _^^_
Längtar till spanien igen i alla fall, kommer bli så jäkla nice när vi väl kommer dit då blir de röj =)
Så som de ser ut nu så blir de Jag, Tava, Daniel (DJ BlueCore) och hans tös, sedan om jag har tur så ska jag försöka övertala och får med Martina och hennes kompis Martina _^^_ Kanske lyckas få med lite fler svenskar dit ner.
Men de får vi se.

 


Annars så har jag varit kock i köket. Lagat mat åt mig å familjen. Vart Bacon Gryta med spagetti. Mmmm så gott
Kanske inte ser så mycket ut för världen men ack så gott.



Ingredienser: 3 packet Bacon (2 om man inte vill ha så mycket bacon), 2 förp Lätt Cream Fraiche (Paprika och Chilli), ett packet 5 dl Passerade tomater, en röd paprika och sedan pasta av önskat slag.

Tillvägagångssätt: Stek baconen lätt i en kastrull så den får lite färg, tillsätt den passerade tomaten ( vill du inte ha den så vattning så häll i kanske 3-4 dl bara), där efter tillsätt cream fraichen, rör om och låt den puttra lite (ca 10 min ), rör om under tiden. Och innan servering till pastan så slänger du i den tärnings hackade paprikan i.
Voila.
Snabb och god måltid.
Hoppas den smakar _^^_

Annars vad för kul jag har gjort ? Jo jag har lekt lite med bild redigering/retuschering åt en tjejkompis, putsat och gjort bilderna lite mer intressanta. Ja här får ni avgöra resultatet om de vart nå bra.
(Jag har frågat henne om tillåtelse om jag fick visa upp dem)

Första bilden: Bara städat av den från partiklar på sensorn/objektivet, gjort den svart vit och framhävt den röda färgen.

Orginal Bilden


Efter Redigering.

Bild nr 2: Suddat ut den gamla modellen, hennes skuggor, duplicerat områden för att få se bättre ut.
Putsat och städat ur modell bilden, ändrat färg på soffan föra t passa in i miljön, och lagt till en skuggning av henne mot väggen.

       
Till vänster: Wallpaper från nätet.      Till Höger: Original kortet


De färdiga arbetet.

Säg vad ni tycker.

//Inchi

Kommentarer
Postat av: Mia

meen.. visste inte ens att du hade blogg :P

kul att ha hittat hit..

och grym ät du på retusch också.. full av överaskningar ;)

<3

2008-11-18 @ 21:04:08
URL: http://miiasmake.blogg.se/
Postat av: Martina

vadå VAR intresserad jag SKA med :P Puss på dig!

2008-11-18 @ 22:42:59
URL: http://martinag.blogg.se/
Postat av: Martina

jaaaa undra vems fel det var egentligen :P hihi nädå.

2008-11-19 @ 19:07:01
URL: http://martinag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar