This is a Day in history. 2008.11.04 "YES WE CAN"

De är kanske inte en stor grej sett ur ett svenskt historiskt perspektiv, men kanske ur en global syn.

Kan inte påstå att jag har följt de Amerikanska valet under sina 21 månader som de har pågått. Förstår inte äns att de har hållt på så länge. Men men. Var orolig att McCain skulle vinna, för den mannen verkade inte båda gott. Kändes som en Bush i en annan förpackning bara. Lät som han oxå.
Så jag tycker rätt man van. Tror på Obama kan göra mycket gott, har har en frisk syn på de hela och tänker mer långsiktigt än bara några år framöver. Tror han kan göra mycket gott för USA. Sedan om de b lir så de lär vi ju märka under de kommande 4 åren.

De som är så historiskt med just detta datum är dels att Obama är den första Icke helvita President som har kommit till makten i USA, bara de är en enormt stor grej. Och de hyllar jag de amerikanska folket, att de kunde titta bortom allt vad som heter hudfärg och se honom för den mannen han är och de ambitionerna har står för.
Jag tror att han kommer få många utmaningar att tackla men tror på att han har möjligheten att visa att USA är äntligen redo för förändringar, nått som de gamla gubbarna innan inte kunde klara av.

Hans vinnar tal har kritiserats för att de inte var så storslaget som många hade förväntat sig, men jag måste säga att de rörde mig när jag såg de. Vist de kanske inte var så mäktigt som man hade hoppats på. Men han visade att han var en man av respekt och ära. Hans tal kommer nog att läggas till minne i historien, precis som JFK:s tal.

Man säger att USA är "the country of opportunity" och att alla kan bli vad dom vill bli.
Och med Obama som president har han nu visat att alla kan bli vad dom vill oavsett färg på hyn, oavsett vad för bakgrund man har. Om man bara vill och lägger manken till.
SÅ kan man bli precis vad man vill.

Jag gratulerar denna man till hans post, tror på att han var rätt man som vann.
Och önskar han all lycka de kommande 4 åren som president.

The time of change has come

"YES WE CAN"
Barack Obama


PS. Detta är endast mina tankar och åsikter.
Sedan har alla människor rätt och tycka vad dom vill. DS

//Inchi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar