1 of 2 things that makes me happy.



De finns inte mycket som i nuläget livar upp min tillvaro.
Allt e bara grått å trist och man önskar på bättre tider.

Men musik är en viktig del i mitt liv.
Den kan få mig att tänka, den kan få mig att må dåligt, men den är samtigt nog den som kan få mig upp ur de mörkaste djupen, om även för en kort stund så kan de hjälpa lite.

Jag är ju mer lagd åt de elektroniska hållet, EDM (Electronic Dance Music). Vet inte varför de vart så men så är de. Gillar de mer än allt annat, men säger inte att jag inte lyssnar på annat oxå. Har ett brett spektrum till när de kommer till musik,
men skippar helst Opera å dansbands musik där går väll gränsen.

Även när de kommer till EDM så har jag ett brett spectrum, eftersom de e så brett med så olika varianter.
Men enda sedan jag träffade min bundsförvant Tava, så har jag börjat lyssna mer å mer på
UK Hardcore.

Folk brukar blanda ihop de med Happy hardcore, lr tycker att de låter likadant. Men så är då inte fallet.

Happy Hardcore e glatt å spraligt å nästan riktigt barnsligt ibland _^^_
Ren Hardcore, när de kommer till elektronisk musik, är hård och väldigt snabb.

UK Hardcore, (Även om britterna säger att de e Hardcore, enligt dem själva) så är de lite av en kombo.
De är snabbt, men även ibland hårt, med en influering av Vocal (sång) och att den glad och sprallig.
Den gör en glad. I alla fall mig.

Dessa låtar hittade jag imorse när jag slösurfa.
Och de fick mig å må bra inombords en stund.

 
Killa Deejays Ft Sarah - Lucky Star - Squad - E Remix


 Dave Mccullen - Rave Heaven - Squad-E Remix


 
Squad-E - Lost Without You

Längtar verkligen till sommaren och spanien nu när jag lyssnar på dessa.
Spanien, Sol, Värme, Uk Hardcore.
Hoppas sommaren blir fantastisk.

//Inchi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar