En dag på Skansen


I lördags bestämde Camilla och jag för att dra iväg till stan och Skansen för att fota lite.
Eller tja de vart väll jag som bestämde att jag vill till Skansen och fota, och undra om tösen ville göra mig sällskap.
Och tur nog så ville hon de =)
Annars hade man säkert sprungit igenom stället på 1 kvart, eller stannat där hela dagen haha.
Tur att man hade nån som drog lite i en.
Kan ju säga att jag hade kunnat ståt och fotografera vissa av de små djuren hur länge som helst.
Specielt sälarna och griskultingarna dom var ju bara för söta.
VI kom dit till 11 på morgonen ungefär, var väldigt tomt på folk å de var skönt man kunde bara strosa runt och ha de trevligt. Hade helt underbart väder, massa sol och värme.
Visseligen gjorde solen de lite svårare för mig att fota. Var verkligen att leka med inställningarna för att få till rätt kompositionerna. Men vart rätt så nöjd över samtliga kort jag gick igenom och spara.

Vi var på skansen allt i alla ca 3.5h tiden bara flög iväg. Men de var trevligt och bara strosa runt där på Skansen.
Kort där efter stack vi till Grönan för att kolla läget lite och få i oss lite mat.
Var tok mycket folk där, men man kan väll egentligen inte förvänta sig någe annat en sådan underbar dag som de var.
Vi strosa runt lite där oxå, köpte oss lite mums mums å äta, vart Hamburgare för Camilla och Langos för min del. Mums mums var länge sedan man åt Langos. Men man hade målat upp en bättre bild av smak sensationen än vad de var en gång i tiden. Men gott var de i alla fall.

Men vid 16 snåret så tog vi vårt pick och pack och rörde oss hem.
Kan inget annat säga än att de var en trevlig dag med massa trevliga kort tagna, plus trevligt sällskap man fick med sig ut.

Här kommer en liten skara med kort från Skansen och dess små goa djur.
   

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar