Bergodalbana.........

Usch igår var verkligen inte min dag..
Tycker nästan att hela min ledighet har varit av de värre slaget.
Inget blir som man hade planerat lr hoppats på, saker tar oväntade vändningar.
Och sedan sitter man där och inte vet varken ut eller in.

Annars idag vet jag inte hur dagen blir heller, min hund är inne på operation, för sina "juvertumörer".
Vet inte alls hur de kommer gå och hur hon kommer må efteråt. Hon skulle in tidigt imorse men vet inte när hon kommer hem, =/
Jag hoppas att hon inte blir förändrat eller kommer må dåligt av själva operationen.
Man valde att göra den just i hopp om att förlänga hennes liv en smula och att hon inte ska må dåligt av de.
Men om de verkligen blir så vet jag inte, men hoppas på de bästa.
Allt handlar ju om att inte försämra hennes livskvalitet, att hon inte ska lida i onödan.
Hoppas på de bästa.

Edit: 17:35
Pratade med min mor precis.
Vetrinärerna har opererat bort samtliga tuttar på Toves ena sida, och vill hålla henne kvar över natten för observation för att ingreppet var så omfattande. Samt att hon måste ha smärtstillande.
Tydligen kunde dom inte operera bort de resterande juvren för att huden inte skulle räckatill för att dra ihop såren.
De sa även att de finns risk att tumören har spridit sig till de övriga organen på henne......
Dom väntar på resultatet från biopsin från operationen för att se om de är elakartad tumör lr inte.. Men de kan dröja 10 dagar.
Nu känns de inte som att de är värt att opera henne mer eftersom de ändå har spridit sig så pass.
Inte låta henne lida mer pga av operationer. Utan göra att hennes resterande tid så behaglig som möjligt.
Hoppas på att hon har några år kvar i alla fall och tumören inte är elakartad.
Fan vad jobbigt de är nu....



"Livet är en bergodalbana, men vissa saker tåls att kämpas för"

//Inchi

Kommentarer
Postat av: Martina

Tack gubben

2009-01-14 @ 11:05:08
URL: http://martinag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar