Groove Thing

Tja denna helg vart lite av en blandad kompott.
Trode man skulle sitta hemma och ha döööö tråkigt.
Vart nästan så oxå. Men lyckades få med min bundsförvant Tava i fredags. Han som jag var smula uttråkade och hade ingen större lust att sitta hemma och uggla.
Så förvånansvärt så kom vi ut, efter i all hast sadla om från mjukis byxor till lite mer propert, inte mina vanliga stamp kläder ( som jag kallar dem) som jag annars brukar dra på mig när man drar ut på klubbar för att dansa hela natten.
Hade inte riktigt förväntat mig att de skulle bli så kul ute.
Stack i alla fall iväg till Tava för att plocka upp killen, så jäkla typiskt att man bor verkligen på var sin sida om stan.

Anywho !

Vi drog oss till 360 på GK, nog de enda stället för oss förlorade själar som finns kvar som kan tänkas spela elektronisk musik av den lite mer hårdare skolan. Vi kommer dit, inte allt för lång kö, så de gick smärtfritt. Men när man kommer till betalningen. 150 kr i dörren, och sedan 30 kr garderob.
WTF !!!
När fan höjde dom de så jäkla mycket. Shit tänker man. Hoppas på fan att de då blir bra då.
De började segt, trode verkligen de skulle bli en jobbig kväll, dels för att man var nykter samt att musiken inte skulle bli bättre än vad den var just då..
Men shit alltså. Mot min förväntan.
DJ blandande i början lite euro-techno och lite HardStyle mellan varven.
Men sedan säger jag bara.
Nostalgi vart de. Han körde verkligen sådana låtar som man mins från förr, som spelades på Heaven då de fanns.
Så som "The Darkside", Prodigys "No Good", när den körde då vart de EXTAS.



Jisses, vilken TRIPP man var på. (Nej jag tar inte droger) musiken fick en verkligen att vilja dansa och man slutade inte en stund. Tava och jag röjde järnet, haha vi stod til och med uppe på varsit podie och dansa.
Tänker er, 2 killar. en kille som ser ut att vara Ravare, och en annan som är klädd för krogen haha, och slänger iväg värsta movesen. Man fick lite blickar.
Kan inget annat än säga att från kl 01-03 vart de så hårt drag att man inte stod still en sekund. Varken jag lr Tava har varit så svettiga haha. Gud vad kul man hade.. De var långt över förväntningarna.
Roliga var att man hade Stenis, Fresa och Michael där oxå. Var riktigt trevligt och springa på de grapparna oxå _^^_

Lördagen var en helt annan historia. Planen var...... Garbo´s ....Igen....
Senast man var där var på premiären, och de var ju inte så mycket att hurra för.
Men denna gång så hade min Kära Tess redan planerat på att vi skulle ut denna lördag och göra nått kul.
Och tyvärr så fanns de inget annat som kundes tänkas värt och dra på denna helg heller, fanns en annan fest men, av tidigare erfarenhet av de arrangörerna så passade man på de.

Hur som haver vart de en tidig start på lördagen, sticka iväg till Tava åter igen för att vi sedan skulle, åter norr ut till Sumpan, (väldigt mycket åka fram å tillbax för mig haha), men vi skulle till Jonas, äta lite och förkröka.
Hör och häpna.. Jag drack alkohol.. Inte ofta de händer.. Hade lämnat bilen hos Tava så man slapp tänka på den delen.
En annan rolig grej som man redan hade glömt av från dagen innan var att innan Tava och jag gjorde vårt impuls ryck att dra ut så hade man tränat, och bara tryckt i sig en Kesella efter träningen och sedan glömt äta nått. Så med andra ord från att jag åt min Kesella till att jag åt hemma hos Jonas med Tava så hade de gått 1 dygn utan mat.
Inte så bra kanske. Men man var i alla fall inte hungrig de var tur de, men man började undra om kroppen hade gått in på svält.

Men de vart i alla fall Pizza och lite dricka, närmare en hel vinare och 2-3 drinkar innan vi kom iväg till Garbos.
Tror vi stod kanske 30-40 min i kö innan vi kom in. Inte säker går på utsagor vad kompisarna sa när vi stod och kom fram. Inne på stället sprang vi i alla fall på Tess och kära Gittan så då vart vi åter samlad tropp. WOHO..
Musiken, ja vad ska man säga.. Den var ju inte i min valör riktigt. Som jag trode, även med alkohol i blodet (låt mig säga kände mig inte ens påverkad av den, typiskt att ha supar gener haha). Men man gav stället en chans, och hoppades på att musiken skulle bli bättre.
Tja den vart en smula bättre men inte mycket..
Men lite dans vart de även om sporadisk mellan varven. Men dans golvet var full smockat som alltid.
Som den köttmarknad som sådana här ställen brukar vara. Fan då är de inte ens kul.
Jag går ut för att dansa och ha kul med min vänner.
Inte trängas med massa boskap och bli knuffad hit och dit och tappa humöret för att så fort man kommer in i sitt "Groove" så bryts de för att nån knuffar till dig.
Tacka vet jag Underground fester och andra tillställningar.
Och inte råga på de.
En smirnoff ice.... 71 KR, för den skiten.. helt absurt. Köpte 1 och inge mer.
Nästa gång då blir de nykter, ha kul utan sprit och dansa skiten av sig. Mer värt pengarna.

Men ska inte klaga för mycket. Var i mina vänners sällskap i alla fall. De är guld värt, jag som sällan får umgås med dem.
Prata på msn e ju inte riktigt samma sak.
Men kvällen slutade med att man åkte hem och sov på soffan hos Tava, och upp kl 09 imorse, och åka hem.
Så så var de. Sitter hemma å plitar ner allt den här texten som ingen sund i huvet kommer orka läsa haha.

Men summa summarum. De var en kul helg i alla fall.

Och mer roligheter händer snart igen _^^_ Woho..



 
// Inchi

Kommentarer
Postat av: Josefine

var det Freddz eller Kebbe som lirade i fredags?

Det brukar vara bra musik där, speciellt de sista 1 eller 2 timmarna ^^

2009-03-08 @ 16:45:52
URL: http://Http://www.metrobloggen.se/Mickla
Postat av: Josefine

ah oki. mjo men det är så kvällarna brukar sluta. det är bara vi dedikerade fanatiker som brukar hålla igång tills de stänger :]

2009-03-08 @ 20:06:47
URL: http://Http://www.metrobloggen.se/Mickla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar