Retouch: Jenny Nystrand

Ja nu fick jag möjligheten att i helgen återigen leka lite med mina retoucherings färdigheter. Tycker de är lite roligt att pilla och ha sig med bilder, inte för att säga att modellen i sig måste ändras på när de kommer till retouchering, men mer bara städa upp kort, förbättra lite de som redan är bra.
Lyfta fram små saker som gör helheten bättre.
Allt klaffar ju inte när fotografen trycker på knappen, ljussättning kan vara fel, sminkning som ska åtgärdas.
You name it. There is stuff to do if u want to.
Men jag brukar tycka att man inte ska ändra för mycket. Ju mindre ändring nästan bättre.
Motsägelsefull jag är nu lr ? Kanske lite.
Men föredrar att att modellens egna skönhet ska förmedlas än manipuleras.

Sedan de som förekommer i tidningar hur saker retoucheras och manipuleras e ju pga av de kvinnliga skönhetsidealet som finns, som tyvärr återigen styrs av allt inom modevärlden.

Nog med snicksnack.
Här kommer en bild på min kära vän Jenny Nystrand som var å fotade sig här om veckan tror jag.
Och hon undrade om man ville kolla igenom lite bilder åt henne. Så självklart säger man då ;)
De här är 1 av korten som togs och som jag har retoucherat lite. De kommer fler men har inte hunnit sätta mig ner med dem än. Men de kommer.



Jenny var snäll och lät mig att visa före och efterbild så ni ser vad jag har gjort förnåge arbete.
Men ni kanske inte ser så mycket ändå eftersom vissa ändringar är så små att ni knappt märker de ;)


(Clicka på bilden ovan så får ni se den större)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar