Aion - Dag 3

Nu är de dag 3 efter release för headstart (smyg starten) på Aion. Och jag kan nog säga att de har gått annat än smidigt. Eller ska väll säga att de har gått grymt mycket smidigare än vad de har gjort vid andra headstarts på MMO's spel. I söndags kl 21.00 svensk tid skulle servrarna öppnas.
Gick inte riktigt som de var tänkt för grabbarna därborta, tror dom inte var berädda på den enorma mängd spelare som skulle börja spela. Specielt på vissa servrar.
20 min tog de innan man äns lyckades logga in på server listan. Tur var de hade man sin karaktär redan klar för att börja lira. Men... Sedan kom kön för att logga in på servern..
2043 personer före mig. Jag satt 2.5h innan jag äns kom in. Oki jag satt inte bokstavligen framför datorn så länge.
Sprang mer fram och tillbax mellan datorn och tvn. Men man fick lira lite där, ca 30 min innan man skulle stänga ner för att man hade besök och dom skulle sova i mitt datarum. "Oh well" tänkte jag.

Måndags, startar man upp spelet rätt så tidigt. Återigen inloggnings köer. Lite jobbigt att dom inte har fixat de på vår server. Man orkar inte riktigt sitta 1h+ för att logga in bara för att. Nästan som om man kommer lämna spelet online hela tiden för att slippa den delen.
(Vist låter jag nördig ;p , jag bjuder på de)

Nu idag torsdags morse så vart man lvl 16 i spelet i alla fall. Efter endel internet krashar inatt, irriterande men var glad att de inte var nå köer in i alla fall.
Måste säga att spelet ser grafiskt riktigt nice, sååååå mycket snyggare än WoW.
Men spel principen är densamma, spring hit, spring dit. Döda de ena lr döda de andra.
Men de gör inget de har en viss charm över sig. Storyn, film sekvenserna.
Och de gänget som man spelar med. Kul å spela med andra svenskar.

Men nu får utveklarna fixa till servern för oss, orkar inte sitta och vänta på inloggning. Har redan suttit 1h och väntat. Får hoppas att de inte blir så här eller ännu värre på Torsdag när de går live för resten av Europa.
För då kan de bli jobbigt.
Nu e de färdig nördat i bloggen ;p

(Nu har man skrämt iväg alla tjejer som haft intresse i en. HAHA)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar