Aion - HeadStart

Tänkte vara lite nördig av mig i detta inlägg.
Någet som vissa vet att jag är medans andra kanske inte vet de om mig.
Jag gillar att spela spel. Mestadels RPG (Role Playing Game) och MMORPG:s (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) på datorn.

Innan var jag rätt så inbiten WoW spelare (World of Warcraft), hade väll spelat de i 3 år och har ex antal höglevel karaktärer, men för några månader sedan så la jag ner de helt för att jag tröttnade på de återigen och tyckte de tog för mycket tid av min fritid. Specielt om man var med i en Hardcore Guild som raida massor. Och på den banan har de varit. Knappt spelat någe alls sedan dess, tittat mest på serier och kanske spelet endel Fallout 3.
Men i övrigt inte mycket.

Har visseligen några MMO (Massiv Multiplayer Online) som man väntar på ska lanseras de är dels SWTOR (Star Wars The Old Republic), mins hur Starwars Galaxies var innan dom förstörde de, så SWTOR ser man fram emot rejält vem vill inte springa å vara en del av Star Wars berättelsen. Och sedan har vi "The Secret World", ett spel som utspelar sig i nutid fast baserat runt de okulta,folk historier,mytologier och människan fruktan för de okända.
Dessa är de 2 jag ser fram och längtar lite efter för att se vad de har att erbjuda när de kommer, men de är långt kvar innan de släpps. Tidigast möjliga är nångång under 2010, men kan ju alltid försenas på ett lr annat sätt.

Men till de som gäller nu blir att fördriva tiden med lite Aion, ett MMORPG från NSoft som e riktigt snyggt.
Har varit med under slutfasen av beta testandet och de har varit riktigt kul, har inte kommit så långt med karaktärerna för att uppleva pvp delen där men de lär ju återstå nu om jag kommer tycka de är kul lr inte.
Men kände att jag måste testa nått nytt, och MMO är de som ligger närmast just nu att spela

Så ikväll kl 21.00 svensk tid, för oss som har förhandsbokat spelet, kommer få en Headstart före alla andra som inte har förhandsbokat de, med andra ord får börja spela de 5 dagar innan den officiela releasen i europa.
Så nu gäller de ju att levla på lite och lära känna lite spelfolk så man har några å lira med.

Här har ni min karaktär som jag kommer köra i Aion med på Perento servern, en Priest, som sedan vid lvl 10 kommer jag få möjligheten och välja om jag ska ha han som Cleric och fokusera mest på healing, lr Chantar som fokuserar sig på Buffnig (ger bonus till egenskaper) och DPS (Damage Per Sec/Skada per sekund).
Men de lutar åt Chantar nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Personligt
Follow Inchi's Blogg
Fotobloggar bloggar